Annuleren of vergeten van een afspraak
Helaas heb ik moeten constateren dat gemaakte afspraken voor een behandeling te vaak niet worden nagekomen. Soms krijg ik kort van tevoren een berichtje dat een afspraak niet door kan gaan, maar al te vaak gebeurt het, dat een client helemaal niet op komt dagen. Iedereen zal begrijpen dat dit erg vervelend is: ik moet immers tijd inplannen voor de behandeling. Mijn werkzaamheden als pedicure/manicure/masseuse zijn niet alleen professioneel, maar inmiddels ook beroepsmatig. Dit houdt in, dat ik hiermee een inkomen genereer en dat het alles behalve een vrijblijvende hobby is. Het is daarom voor mij onmogelijk om kort van tevoren nog een andere cliënt in te plannen.
Gezien deze ervaringen zie ik mij genoodzaakt om hiervoor in het vervolg duidelijke regels te hanteren:

  1. Tot 48 uur voor uw afspraak kunt u zonder opgaaf van reden uw afspraak annuleren dan wel verzetten. Spreek gerust mijn voice mail in, ik bel u dan zo snel mogelijk terug.
  2. Uiteraard heb ik in uitzonderingsgevallen alle begrip voor zeer plotselinge en onvoorziene omstandigheden.
  3. Annuleert u minder dan 48 uur voor uw afspraak of komt u niet opdagen (vergeten afspraak), dan ben ik genoodzaakt de gereserveerde tijd/behandeling alsnog in rekening te brengen.

Ik vertrouw op uw begrip!